תובנות בענף הוראת נהיגה.
האם הקורונה עשתה חסד עם מורי הנהיגה ?
3.5 חודשים של סגרים, 3.5 חודשים קבוצות גיל חדשות נכנסות למערכת, מאידך 3.5 חודשים לא נפלטים מהמערכת, מלאו אותנו בעבודה.
המשמעות היא: יותר תלמידים לכל מורה ויש כאלה ביננו שאף פתחו רשימות המתנה.
יש דרישה גדולה למורים בקבוצות, בין אם שכירים, שותפים או כל קומבינציה אחרת. (לא פלא שמורים לא רצים לעבוד כבוחנים והזכייניות בבעיה)
לעיתים אין מקום לקבוע שעור, תור הזהב? איך אומרים חלק מאתנו, דבש.
כפועל יוצא, יש יותר תלמידים לכל מורה, הביקוש (תלמידים) עולה על ההיצע (מורים), מחירי שעור עולים ובצדק אנחנו רוכבים על הגל.
(בצפון בדרום ואפילו במזרח ירושלים המצב שונה, אנסה לעמוד על כך בהמשך).
אולם כאשר נחזור לעבודה מלאה, (במילגם זה בדרך, בטלדור זה כנראה יקרה, אלא אם הגרוע מכל יגיע).
או אז ה SLA ירד ל 7/14 !
מבחנים יינתנו בשפע ובמהלך של 5-6 חודשים נתכווץ לממדים הנכונים, העבודה תרד.
יהיו מורים שכירים, יכנסו גם בוחנים חדשים.(יותר בוחנים יותר מבחנים)!
כאשר בוחנים את המצב בדרום ובצפון כולל מזרח ירושלים, לעומת חדרה עד גדרה,
מבינים שבאזורים האלה כמות המורים גדולה ביחס לכמות התלמידים,
מורים חדשים, נכנסים יותר לדרום, לצפון ולירושלים.
כך מתחילה מלחמת ההשרדות של כל מורה ומורה. שצריכים להתחלק באותה כמות עוגה שלא משתנה.
פערי המחירים בין יחידות שעור של 40 בין אזור לאזור עצומים.
למורה נשאר 50% (תגידו יותר או פחות אגיד פחות אבל לא מעונין להגזים).
תחשבו לבד כמה נשאר לכם נטו ביד… כמאמר הגששים.
ועל זה נאמר תתחילו לעשות חשבון.
כתב מורה באחת הקבוצות בצפון בערך כך אני עולה ל 130, מעדיף 10 שעורים ביום מאשר 15 שעורים במחיר של 110 שקל ולישון כל היום במכונית עדיין מחיר נמוך אבל מצדיע לו.
לא נכנסתי לקבלנויות שהם מבחינתי, אם כל חטאת, ועוד קומבינות למיניהן.
40 שנה אני מסתובב בשטח, כל פעם מופתע מחדש איך נעלמים מורים כאשר נשלחת הודעה בקבוצות החברים בשטח.
מה זה אומר? שאנחנו לא ישנים בשקט.
כתבתי, כי הקולגות שלי , המקצוע שלנו והשקט הנפשי שלנו, צריך להיות חשוב לכולנו.
לא יתכן שכדי להחליף רכב, נצטרך משכנתא, שימרו לימים שחורים, לכתוב קל לי אבל קשה ליישם, גם אני עובד מצאת החמה עד צאת הנשמה.
ובכוונה לא הזכרתי במילה את השבויים.
אודי